دیدبان

تردد روان زائران در سه مرز / فردا پایان عملیات بازگشت زائران اربعین/ امکانات کافی در مرز وجود دارد

تردد روان زائران در سه مرز / فردا پایان عملیات بازگشت زائران اربعین/ امکانات کافی در مرز وجود دارد

به گزارش دیدبان سعید اوحدی رئیس سازمان  حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ورود 800 هزار زائر به کشور گفت: روز گذشته به دلیل بارندگی در کربلا و نجف شاهد ورود موج جمعیت از مرز مهران به هنگام صبح بودیم که باعث ایجاد گره ترافیکی تا 11 صبح در این مرز شد. 

وی همچنین وجود 35 هزار خودرو در مرز مهران را از دیگر عوامل کندی تردد در این مرز خواند و گفت: تا ساعت 11 صبح دیروز با تکمیل اتوبوس‌های مورد نظر در شهر تردد در مرز مهران روان شد. 

وی از به کارگیری 4 هزار و 500 دستگاه اتوبوس و همچنین 600 دستگاه از امکانات حمل و نقل راهیان نور زائران خبر داد و گفت: امروز شاهد بالاترین ترافیک در مرز مهران خواهیم بود. 

اوحدی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تردد در سه مرز مهران،چزابه و شلمچه بسیار عادی و روان است و امکانات کافی برای انتقال زائران وجود دارد. 

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص پیاده روی 10 کیلومتری زائران از مرز تا پایانه‌های اتوبوس گفت:  از آنجا که از نقطه صفر مرزی تا اولین شهر مرزی چند کیلومتر فاصله است لذا امکانات اتوبوس رایگان به صورت ترددی برای طی شدن این مسیر در نظر گرفته شده بود اما روز گذشته به علت موج سنگین جمعیت در مرز مهران خود زائران به صورت داوطلبانه به سمت جاده حرکت کرده‌اند و جاده مهران با ورود جمعیت به مسیر بسته شده بود. 

وی با اشاره به اینکه 130 هزار زائر به صورت هوایی بوده‌اند بیان داشت: پیش بینی می‌شود که امروز 400 هزار زائر به تهران بازگردند و فردا عملیات بازگشت زائران اربعین از مرزهای زمینی به پایان رسد. 

اوحدی خاطرنشان کرد: از پلیس راهور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استانداری‌های خوزستان و ایلام، پلیس گذرنامه و همه دستگاه هایی که در یک اقدام جهادی تلاش کردند تا امکانات مورد نیاز زائران اربعین را فراهم کنند تشکر می‌کنم . 

مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران